24 : خدایا قطره ام را شورش دریا کرامت کن
24 : خدایا قطره ام را شورش دریا کرامت کن

خـدایــــا قـطره‌ام را شـورش دریـا کـرامـت کـن

                                         دل خـون گـشته و مـژگـان خـونـپالا کرامت کن 

نـمی‌گـردانی  از مـن راه اگـر سـیل مـلامـت را

                                         کـف  خـاک  مـرا پـیشـانـی  صـحـرا کرامت کن 

دل  مـینای مـی  را مـی‌کند جـام نـگـون خـالی

                                         دل پر خون چو دادی، چشم خونپالا کرامت کن 

درین وحشت سرا تا کی اسیر آب وگل باشم؟

                                         مـرا  راهـی  بـه  سـوی  عـالـم بــالا کرامت کن 

بـه  گـرداب بــلا انـداختی چـون کـشتی  مـا را

                                          لبی خشک از شکایت چون لب دریا کرامت کن 

حـضـور  گــلشن  جــنت  بـه زاهـد  بــاد ارزانی

                                          مـرا یـک گـل زمـین از سـاحت دلــها کرامت کن 

بـهار  طـبـع صـائب ، فـکر  جـوش تــازه‌ای  دارد

                                           نــسیم گـلستـانـش را دم عــیسی کرامت کن 

صائب تبریزی            

hd + والپیپیر + طبیعت + زمستان + عکس باکیکفیت + روز آفتابی در زمستان

      بوی گــل و نسیم صبـــا می‌توان شدن

                                              گر بگذری ز خویشتن، چها می‌توان شدن 

      شـبنم بـــه آفـتاب رسیـد از فــتادگــی

                                              بــنگـر کـه از کـجا بـه کـجا می‌توان شدن 

      چوگان مشو که از تو خورد زخم بر دلی

                                              تا همچو گوی بی سر و پا می‌توان شدن 

      زنـهار تــا گـره نـشوی بـر جـبین خـــاک

                                              درفـرصـتی کـه عـقده‌گشا می‌توان شدن 

      دوری ز دوستان سبکروح مشکل است

                                              ورنه ز هــر چه هست جدا می‌توان شدن 

      صـائب در بـهشت گــرفتم گـشاده شد

                                              از آستــان عــشــق کــجا می‌توان شدن؟ 

صائب تبریزی                  

سلام

این پست به جز دو شعر بالا از صائب ،  صرفا یک دلنوشته برای خاطره شدن و به یاد موندن برای من هست و بس !

همان خارهایی که آنقدر گذاشته ام به پایم فرو بروند ؛ تا جزئی از پایم شوند ، نمیگذارند به ندای شورش دریا پاسخ دهم و چنان توان از من ربوده اند که گویی شنا کردن را بلد نیستم . من اما شنیده ام که در دوردست ها به انتظارت نشسته اند تا بلکه دری به تخته بخورد و من شنا را از نو آغاز کنم .

شاید این روزها احسان راست بگوید که : " یه حسی دارم این روزها ؛ شاید مُردم حواسم نیست " . و یا رضا که میگوید : "  زندگی دیکته گفت و ما همش غلط پشت غلط ، عشقو نوشتیم با الف نقطه گذاشتیم ته خط " !

دیگر از این خسته نمیشوم که دستانم و پس از زمین خوردن بتکانم ! اما ترسم از آن است که زانوی شلوارم پاره شده باشد و توان تحمل خنده دیگران را نداشته باشم . جامعه ما را که میشناسی ؛ بهانه برای خندیدن کم دارند ! یا که کفشم از پایم در آید و ببنند که جوراب ها یم دورنگ است !

خسته نمیشوم که بگویم " معذرت میخواهم ؛ شما ؟ "  آخر میدانی ، این روز ها با همه غریبگی میکنم . حتما مشکل از من است ؛ چون آنان خوب با هم گرم میگیرند ؛ میگم خدایا نکنه قصه من و شما هم اینطوریه ؛ دیگه باهاتون غریبگی میکنم ، نه ؟!

من همانم که میتوانم به پای آورم آن خود سرکش را از دل و روده ی خاندان گرم آیین روزگار !

دست خودم نیست ؛ تا دست را به نوشتن آغاز میکنم ؛ گله و شکایت میچکد از توان ربوده شده من ؛ اما شاید بار آخر باشد ؛ شاید ... . به قول صائب : لبی خشک از شکایت چون لب دریا کرامت کن .

...

1- ترم اول دانشگاه به خوبی تموم شد و در انتظار ترم بعد با 17 واحد تخصصی به سر میبریم !

2- وقتهایی که خیلی بهم فشار  ( روحی و ذهنی ) بیاد ؛ ناخود آگاه از بینیم خون میاد ؛ حتی بدون اینکه متوجه بشم ؛ وقتی که رو لباسم بچکه یا کسی چیزی بگه متوجه میشم . سریع هم خونریزی تموم میشه ! این حالت چندوقتی بود که پیش نیومده بود ؛ تا چهارشنبه ( 4 بهمن 91 ) شب ! کسی هم چیزی نمیدونه .

3- حال و اوضاع سرم هم تعریفی نداره ؛ شلوغیش رو میگم ! تا پامون به خونه نرسیده ؛ تو مسجد ؛ زنگ میزنن که پاشو بیا کارت داریم ! خوبه حالا من گوشه گیر و کم حرفمم ! یا مثلا تا وقت استراحت گیرمون میاد ؛ نصفه شب زنگ میزنن که با طرف بحث جدید رو هماهنگ کردم ! گله ای نیست ؛ صرفا گزارش است ؛ میدانی که ؟

4- طرف همسن منه ؛ شده شرخر ! افتاده دنبال طرف چک باباشو نقد کنه که بتونه لبتاپ بخره !

يكشنبه ۸ بهمن ۹۱ ساعت ۰۹:۰۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
ازیتا
مسی




خواهش .
kazem
وقتی کسی تنهات گذاشت نگران خودت نباش که بدون اون چکار کنی. شرمنده دلت باش که به تو اطمینان کرد.
سلام به وبم یه سری بزن خوشحال میشم
منتظر نظرای قشنگت هستم




سلام
چشم
دختر کوچولو
لپ تاپ هم درست شد به همت خودم و خواهرم و کمک گرفتن از یه فامیل کار بلد:))))))




خداروشکر
دخترکوچولو
اون مشکله که گفتم حل شد...... حالا یکی دیگه:... لپ تاپ خاموش نمیشه:‏(‏‏(‏‏(‏‏(‏
سپیدار
اَ اَ اَ پس خوب شد گفتم واقعنی ! نمی دونستم انقد جوگیری !!!!!!!!!

آپ کن دیگــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه امتحانا هم که تموم شد این دل مشغولی و سر مشغولی شما تموم نشد ؟!




آره

آپ آماده اس ؛ فقط باید تیک ثبت موقتش رو بردارم
علی
سلام داداش

مرسی

هیچکدام اما عاشق موزیکم تا حالا پیش نیومده یعنی نتونستم اما بزودی شاید رفتم طرف نواختن




سلام
ایول ...
موفق باشی
دخترکوچولو
آره منم خوشم نمیاد البته من کلا زودم ناراحت میشم قبول دارم
فردا باید بریم دانشگاه:‏(‏‏(‏‏(‏‏(‏
سپیدار
سلام پسر شجاع !!! این پسر شجاع رو همینطوری گفتما جو نگیرتت !!!




سلام
خوب شد گفتی ؛ داشتم میرفتم هپروت
دختر کوچولو
ایشالا ترم بعدی بهترازقبلی




ان شاءالله ... .
فراز
من سکوت خویش را گم کرده ام

لاجرم در این هیاهو گم شدم

من که خود افسانه می پرداختم

عاقبت افسانه مردم شدم

ای سکوت ای مادر فریاد ها

ساز جانم از تو پر آوازه بود

تا در آغوش تو ، راهی داشتم

چون شراب کهنه شعرم تازه بود

در پناهت برگ و بار من شکفت

تو مرا بردی به شهر یاد ها

من ندیدم خوشتر از جادوی تو

ای سکوت ای مادر فریاد ها

گم شدم در این هیاهو گم شدم

تو کجایی تا بگیری داد من

گر سکوت خویش را می داشتم

زندگی پر بود از فریاد من

فریدون مشیری


ممنون ازنظر زیباتون






بسی ممنونم ازتون
forood
آره خوب دادم...چند روز دیگه کارنامه ها رو میدن...حفظیاتم زیاد خوب نیست...ولی ریاضیات ادبیات تجربی عربی و انگلیسیم توپه...درس های حفظی گند میزنن تو نمره هام...ولی بد ندادمشون.




خداروشکر .
منم همینطور .
زیان و عربی و تا حدودی ادبیات که حفظین ؟!
نیمه سیب سقراطی
درود

1 : کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز / باشد که بازبینیم دیدار آشنا را
2 : یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد/دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد

میدانی مدت هاست که عادت کرده ایم به گله و شکوه و شکایت ...
از دیگران به خدا . از خدا به دیگران !
سیکل عجیبی ست
که گویی انتها که ندارد هیچ . فایده هم ندارد و کاری از پیش نمی برد
جالب تر اینکه همه هم می دانیم و حریصانه ادامه اش میدهیم !
پس دلخور از نگاه کنجکاوانه ی این جماعت نباش
بیشتر از تو به چند و چون ِ خودشان می اندیشند ...

1 : خب به سلامتی که ترم 1 رو به خوبی و خوشی تموم کردی و از همه مهمتر از ترمکی در اومدی !

2 : من عضله ی پای راستم بطور وحشتناکی می گیره !
میترسم آخر ام اس بگیرم !
نگرانم کردی ...

3 : من جدیدنا یه نظریه ارائه دادم :
آدم یا انقده بیکاره که نمیدونه چیکار کنه یا اونقده کار داره که بازم نمیدونه چیکار کنه و در هر دو حالت هم اون یکی حالت رو آرزو میکنه !

4 : بلا ملایی سرش نیاد ! بره لب تاپشو بگیره ...




سلام

1،2 :

سیکل ( تشبیه قشنگیه ) !
ممنونم ازتون .
دلخور که چه عرض کنم ؛ اما حداقل کینه به دل نمیگیرم .

1-
2- نه بابا ؛ شما هم دیگه انقدر بزرگش نکن .
3- ایول ! در مورد من یکی که صادقه
4- جدیدنا با ماشین تصادف کرده
فراز
خدایا نمی دانم کجاست ساحل آسا یش من

کجاست آن وادی آرامش من

خدا یا این موج مرا هر جا می کشاند

زخم هر صخره را بر من می چشاند

سلام آپم






سلام
دختر کوچولو
آقا درستش کردم...




خداروشکر
یاد
سلام مجدد

خب بله... سنت هم حرفی برای گفتن داره، اما واقعا بعضی وقتا هیچ چیزی
مثل تنهایی آدمارو به خودشون نزدیک نمیکنه!
ولی اینم ذاکر شم که هرچیزی -حتی تنهایی- اگر فراتر از حد باشه ضرری به مراتب مستحکم تر از فایدش بعمل میاره!!

+میگم این عکسا جدا حس خوبی همراهشونه !!




سلام
قبول دارم .
هرچی از حد اعتدالش بگذره ضرر داره .

+ آره ؛ قابل شما رو نداره .
پست جدید یا چند تا عکس جالب در راهه .
fereshteh
صددرصد من مظلومم اصن شک نکن منو شلوغی؟؟؟؟!!!! داریم اصن؟؟؟

+چشم




بر منکرش لعنت

+ ممنونم .
سپیدار
ســـــــــــــلام

همین !!!!!!!
میگم کنجکاوریت به جایی نرسید ؟!
انقدر تو گفتی منم رفتم فضوی کنم ، ضایعش شدم !!!
کنجکاویت قابل تحسینه رفیق !!
یاد
سلام

راستش اینجای متنتون خیلی به دلم نشسته:
"خسته نمیشوم که بگویم " معذرت میخواهم ؛ شما ؟ " آخر میدانی ، این روز ها با همه غریبگی میکنم ."
همین الان یاد این جمله افتادم :
" این روز ها حالتان مثل همیشه ی من است..."

ولی گاهی یه پیله تنهایی برای هرکسی لازمه تا شاید بتونه وجودشو ارتقا ببخشه...




سلام
خوشحالم که یه نفر درک میکنه .
آره ...

اما فقط گاهی ! سنت بر اینه که انسان تو تضاهم ها ارتقا پیدا کنه ... .
forood
همچی بر شما داداشی جونم...چشم می پایم...مرسی فدات شم.
hamed
مررررررررررررررررسی

دِلـَـــــمــ ؛

گـ ـاهے میــگیـــ ـرَد !

گـ ـاهے میــ ـسوزَد !

و حَتے گــ ـاهے ،

گــ ـاهے نـَ ـه خیــلے وَقتـــ هـآ

میـــ ـشِکَند !

امــ ـا هَنـــــ ـوز مے تَپـــَــد
علی
سلام داداش

خواهش میکنم

بابا خیلی دغونه وضع :| نمیدونم چطور ما میخوایم زندگی کنیم :|

ادامه ترجمه اهنگم بود




سلام
توکل به خدا ...
دختر کوچولو
منم اسم تورو اونجا اتفاقی دیدم!:)
مونارک
چون به سال پانصد و هفتاد شد ، ماه ربیع

احمد مرسل به دنیا آمد وتن ها دوباره جان گرفت

طاق کسری ریخت ،بحر ساوه را خشکی گرفت

سرزمین خشک سماوه دوباره جان گرفت


آتشی در فارس هم یکباره خاموشی گرفت

کار جادو ،کار بت ها، یکسره پایان گرفت

------------
سلام

عیدتون به شادی و خوشی انشاالله.




سلام
ممنونم ازتون
hamed
برنگرد،

که بر نمی گردی تو هیچوقت

نمی خواهمم داشته باشمت،نترس فقط بیا

در خزان خواسته هام کمی قدم بزن تا ببینمت

دلم برای راه رفتنت تنگ شده است…

salam azizam upam
mamnun misham biay
سپیدار
و در آخر عرایضم : مصطفا این خشتکشو همه جا یه دونه زاپاس گذاشته !!!!!!




هه هه آره ... .
سپیدار
اقا یعنی چی ! خوب کتابدارم بالاخره یه چیزایی رو دوس دارم یه چیزایی رو ندارم دیگـــــــــــــــــه آقای مهندس !!!


+ خوب خودش بشه ! تو پاشو برو دکتر !









کسی کتابدار میشه که به گتاب علاقه داشته باشه ! بخش مهمی از کتاب هم شعره

+ ی کاریش میکنم
سپیدار
ســـــــــــــلام عیــــــــــــــــــدت مبـــــــــــــآآآآآآآآآآآآآآآآرک




سلام
عید شما هم مبارک
دخترکوچولو
من محیط و نقشه رو این ترم پاسیدم ترم2 برامون ارائه نشد‏!‏‏(‏برای دخترا‏)‏‏!‏
برای محیط تحقیق باید میدادیم‏!‏ خوبه استادش‏!استادصدیقی‏!‏
نقشه برداری هم که...
درموردنقشه امروز ازمهندس دیرباز پرسیدم کمکم کرد‏!‏ میشناسیش؟
آخ راسی ریاضی2باکیه؟
وای استاداستاتیک محمود آبادی دیوونه کننده است‏!‏
استاتیک روخوب خودت بخون‏!‏
به خاطر بلاگفا هم :
آروووم باش




کلا تو بعضی ترمها بعضی درس ها ارائه نمیشه ! مثله آمار تو این ترم .

اسمشو شنیدم ولی نمیشناسم .
با جهاندوست !!!
چشم .
مصطفا
فقط اون بالا گفتی راحت باش! پس قربون دستت این زیرشلواری رو بگیر بذار تو کمد تا بعدا میام راحت باشم!





میدونی ؛ این طبقه رو تقریبا غُرُق کردم واس خودم ؛ یه جورایی مجردیه ! میندازم همین وسطه
دخترکوچولو
دوهتر همون دکتر به لهجه غلیظ ترکی‏!‏
با کی بحث میکنی؟
حالاچرا منو میزنی؟ باهاش صحبت کردم الان میده




بـــــــه !
با بروبچ !
ببخشید ؛ بعضی وقتا بلاکفا بدجوری میره تو اعصاب آدم !
یاد
ای بحـر تجـلا! گهـرت باد مبارک

ای طور نبوت! شجـرت باد مبارک

ای مکه! نسیم سحـرت باد مبارک

ای آمنه! قرص قمـرت باد مبارک

سلام
این میلاد فرخنده و بابرکت بر شما گرامی...
التماس دعا...




یک دنیا سپاس .
اینجا کویر شده !
سلام
ممنونم ؛ همچنین .
محتاجیم به دعا
علی
هَر چـِـﮧ بـــےوَفایــے کَرد ..

بـِـﮧ دِلخُوشــے ِبودَنَش با خُود گُفتَم ..

اینْ نیزْ بُگذَرَد ..!

لَعنَت بـِـﮧ مَنْ.... کـِـﮧ حَتــے یـِک بار با خُودْ نَگُفْتَم ،

او نیز بُگذَرَد ...!


+++++++

اپم داداش :)

شعرای قشنگی بود

کیفیت عالی

اینشالا تو این ترم هم موفق باشی

نرفتی دکتر ؟

هه هه واسه لپ تاپ




خواهش .
نج !
ممنان
forood
باش ببخشید...
آره مطمئنم عاشق نشدم....من همیشه پستای مختلط میذاشتم....ولی تو دیگه ننگ عاشقی به من نچسبون...آخ برادر من عاشقی رو به ما چه؟
واسه من هنوز زوده.





بیخیال آبجی .
هوم ؟ من شوخی کردم
باش ... .
مصطفا
سلام
شعر رو رد میکنیم میریم سر اصل مطلب!

میگم چرا باید همیشه ما دلیل واسه خنده بخوایم!؟ چرا خودمون نشیم دلیل خنده ی دیگران! خنده ی دیگران مگه شادی برات نمیاره!؟

1. ترم سنگیــــــــــنی رز پیش داری پس!

2. هــــــــــــه خـــــــــــــــــــون!
ولی من بیشتر سکوت میکنم اینجور موقع ها!

3.یه شونه بکش به سرت از شلوغی در بیاد!

4.حالا شر یا خر نشه خوبه! بازم جای شکرش باقیه!

و در آخر...مرسی که میومدی بهم سر میزدی و شرمنده که این مدت نمیومدم!




سلام
ممنونم از این همه توجه
آره خب ؛ حق با توئه . اما طول میکشه که آدم تحمل کردنش رو یاد بگیره !
1- آره .
2-
3- فکر خوبیه
4- فعلا که کارش تو گل گیر کرده .

بیخیال داداش ؛ راحت باش ... .
پسرکــِ مُـنـحَـرِفــــ
علی جان همه کامنت هارو عمومی نمیکنن :|

+ پاک کن آخـَریــو




من میکنم
+ سانسورش کنم خوبه ؟
صَهبـآ:)
اِ؟؟؟جـدی؟؟نمیدونستم امنیت اش بالاست !آره بابا هر وبی رفتَمــ نوشته بود

با IE نیاین:(اپل؟آره خب خیلی عالیه ولی کروم جون یه چیزه دیگست

آخی از طرف من بهش تبریک بگینآخه من بچه ها رو خیلی دوست دارم





آره ... .
هنوز نیومده چه در نوشابه ای واسه هم باز میکنن
چشم ...
دخترکوچولو
چرا دوهتر نمیری؟‏!حداقل یه بار باهاش مشورت کن‏!‏
میشی اونجا بحث میکنی؟؟؟
کمکش کنی؟؟ ببین جوونای مردم به چه سمت و سوهایی کشیده میشنا‏!‏
دعاکن تکمیل شه پروژهه‏!‏




حالا ! با کی ؟
آره ؛ چرا که نه

الهی آمین .


بلاگفا کد نمیدههههههههههههههههههههههه
forood
سلام داداش خسمل و مهربون من...
داداش عکسه خیلی خیلیی خیلیییی خیلیییی نازه.
بعد اون کلمه چی بود؟میگی ؟!
تروخدا...!




سلام
قابل نداره ... .
بماند ...
ای بابا چرا قسم میدی
صَهبـآ:)
راستش با همونی که انسان های نخستین در عصر حجر میومدن !!{IE}

ولی با این حال نمیدونم چرا IE رو خیلی دوس دارم:)از موزیلا برعکس عموم مردم به

شدت متنفرم:(کروم خیلی خوبه ولی سفری رو زیارت نکردم


آخی به سلامتیای جانم پس باید خیلی کوچولو و بانمک باشه

بنده یک سالمه استاد؟؟؟!!!




ای بابا ؛ بندازش دور این آی ایی رو ! ( خدا کنه مسئولین ماکروسافت اینو نخونن )
این ورژن جدیدش که رو 8 هست ؛ خیلی بهتر شده ؛ خیلی از سی اس اس ها رو پشتیبانی میکنه .
ای بابا چرا ؟ روباه به این خوشگلی
آره ...
پ چنده ؟
پسرکــِ مُـنـحَـرِفــــ
حـآجـی آی دیِ یـآهـو نـداری !؟




هنو حاجی نشدیم
چرا ندارم ؟ کدومشو میخوای؟
دختر کوچولو
سلام
شعرها و متن خیلی زیبا و تلخ بودن!
چیزی نمیتون راجبشون بگم
اما:
1: 17 واحد تخصصی؟؟؟؟؟؟؟؟؟چقد خوب!چیا؟
2: دوکتر نمییری؟
3: مسجد میری بحث می کنی؟؟؟
4: خب باهاش صحبت کنه به یه کار دیگه درسته کار عار نیست اما دیگه نه این کارا!!!
حالا تو چطوری؟




سلام
ممنان

1: آره ؛ میام میگم .
2- نچ !
3- اونم نچ ! اکثرا حرم .
4- فک کنم خودش تنش میخواره ! شاید منم کمکش کنم
خوبم ؛ ممنونم
سپیدار
آقا اگه بگم شعرا رو خوندم خالی بستم ! شعر اصلا جذبم نمی کنه که بخونمش ! ببخشید !!!


1- به به ! به سلامتی منم دیشب 17 واحد برداشتم !! ترم بعدشم که ترم آخرم باشه فکر کنم همش 12 یا 14 واحد واسم مونده !!!

2- آقا برو دکتر ! خوب چرا اینطوری میشه ! اصلا واسه چی به خودت فشار میاری خوب !

3- اهم !

4- واقعا !!!




اوخ اوخ ! کتابدار مارو باش [نبشخند]

چرا اکثرا میچسبن به اون پاورفی اون تهه ؟
1- به سلامتی ؛ اما من فقط 17 تا تخصصی برداشتم ؛ با 2 تا عمومی که میشه 19 تا ! پس دیگه آخراشید
2-خودش میشه خب کجا برم ؟
3-
4- آره ؛ واقعا !
سپیدار
ســـــــــلام

وآآآآآآی 10 مگ ! این عکاس رو از کجا میاری تو !!




سلام
دقیقا 9.88 مگ
دیگه دیگه ...
یاد
سلام

راستش انقدر مطلب راجع به پستتون هست که بگم نمدونم از کجاش شروع کنم...
ابیات که عالی بودن مثل همیشه...
ولی باید زندگی رو آسون گرفت...
(انشالله طی کامنتهای بعدی کامل عرض میکنم نظرمو!!:)

راستی ترم دو مبارک




سلام
عجب پست پر محتوایی گذاشتم من
ممنونم ؛ آره خیلی پر معنان .
...
منتظرم
Copyright (©) 2012-2015
All Rights Reserved.
کپی رایت (©) ۱۳۹۰-۱۳۹۴
تمامی حقوق محفوظ است
قالب شماره 13
نسخه 1.0
طراحی و اجرا در مرداد 95
کدنویسی تنها با html و css
کپی نکنید ، درخواست کنید کد خدمتتان تقدیم می شود !