۵۴ : نوروز ۱۳۹۴
۵۴ : نوروز ۱۳۹۴

برخیز     که      می‌رود      زمستان                 بگشای     در    سرای   بستان

نارنج    و    بنفشه    بر    طبق   نه                منقل    بگذار     در     شبستان

وین   پرده   بگوی  تا   به   یک    بار                زحمت    ببرد    ز    پیش   ایوان

برخیز    که    باد      صبح       نوروز                در باغچه  می‌کند   گل   افشان

خاموشی            بلبلان             مشتاق                در   موسم    گل   ندارد   امکان

آواز          دهل          نهان           نماند                در  زیر  گلیم  و   عشق   پنهان

بوی          گل          بامداد          نوروز                و     آواز      خوش   هزاردستان

بس    جامه    فروختست    و    دستار                بس خانه که سوختست و دکان

ما    را    سر    دوست    بر    کنارست                آنک   سر   دشمنان   و  سندان

چشمی که به دوست برکند دوست                بر    هم     ننهد     ز    تیرباران

سعدی  چو  به میوه می‌رسد دست                سهلست    جفای    بوستانبان

                                                                                                                                             سعدی

 

نوروزتان مبارک

سلامی به طراوت باران بهاری

نوروز رو بر شما خواننده عزیز ، هموطنان ، دوستان ،‌خانواده ، و مخاصب خاص آینده تبریک میگم .

ایشالا سالی پر برکت برای هممون باشه .

همچو سال گذشته ، مروری میکنم بر سالی که گذروندم ، چیز هایی که بدست  آوردم و چیزهایی که از دست دادم :

نمیدونم ، یعنی تسلیت میگم ایام شهادت بی بی فاطمه الزهرا سلام الله علیها رو ،‌به همه دوستدادان و عاشقان حضرت .

مرددم چون اصلا تو سالی که گذشت ، محکمتر نشدم . اتفاقا فکر میکنم اعتقاداتم سست تر شده . نه به یه تسلیت ، نه ، چون فکر نمیکنم در این حد و اندازه ها باشم .

درس و بحثم افتضاح تر شد . جناب معدل هر ترم بیشتر از ترم قبل مشتق نمودارش رو افزایش میده ! اگر به خاطر سربازیم نبود ، کاری به معدل نداشتم ، خوب میدونم که باید ببرمش بالا ، اما شرایطم طوریه که نمیشه ،‌خانواده از یک طرف ، ذهن آشفته از یک طرف ...

همین جا تا یادم نرفته گله ای میکنم از دوست قدیمه ،‌اینکه برای عقدش خبر نکرد ، یک ماهی هست که نامزد کرده ، اما من تازه فهمیدم ، میگه نمیخواستم همه رو خبر دار کنی ، آخه رفیق من ، تو بزرگترین دست آویز من برای قدم برداشتن در راه راضی کردن خانواده به مزدوج شدن من هستی ، چرا نمیذاری ؟هان ؟ بازم باید دعوا کنیم ؟ داخل پزانتز وقتی رفته بودم جاهای احتمالی برای اجاره مغازه رو ببینیم خودش قضیه رو لو داد . بگذریم .

دلم لک زده برای مشهدالرضا ، تابستون گذشته با دعای خیر دوستان ، هرجوری بود رفتم . اما بازم میخوام ، دعا کنید قسمت همه دل لک زده ها بشه ...

میدونین ، من از اوناش نیستم که خسیس باشم ، یعنی اگه داشته باشم دست به جیبم خوبه . برای رفیق های دانشگاه که رفیق نیستن خرج میکردم ، برای خانواده که در اولویته ، برای قرض دادن به دوستان ، اما جدیدا دارم به این نتیجه میرسم که قدری خسیسی لازمه، بدون حساب و کتاب آدم نمیدونه چطو شد که ته کارت اعتباریش فقط دو هزار ریال باقی مونده ! خداروشکر سال نودوسه از لحاظ مالی خوب بود ، یعنی لنگم نذاشت ، درسته که گهگاهی آنقدر بی پول میشدم که مجبور بودم از محل کار تا خونه پیاده برم ، اما شکر .

...

...

تصمیم دارم خصوصی تر بنویسم ، به زودی خیلی چیزها متوجه میشین ، اینکه من اونی که فکر میکنید نیستم .

در نهایت ، باز هم آروزی سالی پر از موفقیت رو براتون دارم

جمعه ۲۹ اسفند ۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
مجتبی
سلام علی آقای گل

خوبِی؟؟
چطوری؟؟
سال نو مبارک
علی
سلام داداش

قربونت
شکر ، خوبم
تو چطوری ؟
از این ورا ، یادی از فقیر فقرا کردی ؟

مخلصم ، سال نوی توهم مبارک
  • جمعه ۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۰۴
  • نیمه سیب سقراطی
    خسیس نباش ! اقتصادی باش :)

    + با تاخیر 18 روزه سال نو مبارک :)
    علی
    هوم؟
    اقتصادی باشم ، باید خسیس هم تنگش بزنم !

    + ممنونم ، با تاخییر 28 روزه ، سال نوی شمام مبارک :)
  • جمعه ۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۰۳
  • mahsa
    بهله...درسته!
    بچم؟من خوشبختانه تصمیم دارم ازدواج نکنم!
    در نتیجه بچه دار نمیشم!
    و نهایتن با این مشکلات برخورد نمیکنم!!!
    حالا کسیو مدنظر داری...مشکلت اینه که خونوادت میگن زوده و کار اینا نداری از پس زندگی بربیای؟آره؟!
    علی
    اوهوم .
    پس اون شیش تا قدو نیم قد چیه؟ :))
    :|
    نه ، واردش نشیم بهتره .
  • يكشنبه ۹ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۳۶
  • mahsa
    بی فایدس!یه طوری برات دلیل میارن که خودتم باورت میشه که اصلاح بشو نیست:-\
    بعدم گفتم که وقتی نه میارن گندش درمیاد...به عاقبتشم فک میکنم!
    به هر حال هر کاری سختی و مشکلات خودشو داره!
    فک میکنم اگه از ته دل راضی نباشن و من اون کارو انجام بدم بعد خدا نکرده مشکلی ایجاد شه کسی جز خونوادم ندارم که دست به دامن شون شم!
    و سخت ترین چیز برام شنیدن این جملس که بهت گفتیم این کارو نکن یا مورد خوبی نیست و انتخاب خودت بوده:-(
    خیلی سخته...!!!
    علی
    دو مسئله اس ، یکی اینکه اگه واقعا مخالفت میشه ، پس حتما کار درستی نیس و نباید انجامش داد
    اما وقتی مسئله ای مثله مزدوج شدن هست ، وقتی با اصل موضوع مخالفت میشه ، خب باید طی زمان با انجام یه سری کارها جلب اعتماد کرد ، باید اوضاع رو تغییر داد .
    باهات موافقم ، کاری بدون رضایت کامل ، عاقبت خوبی نداره ، برای همینه که برام مهمه ، که حتما رضایتشون کامل و از ته دلشون حاصل بشه .
    آره ، یادت باشه بچه دار شدی ، راحل خوبی رو واسه این موضوع برای بچه ات در نظر بگیری .
  • شنبه ۸ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۱۹
  • mahsa
    نه...منظورم فقط این قضیه نبود!
    اصن ازین قضیه ها ندارم:دی
    کلا میگم برا هر کاری مخالفت کنن باید قیدشو بزنم:-(
    ینی چی که کارم راحت تره؟!
    علی
    اوهوم
    :-)
    خب ، میدونی نباید به این راحتی تسلیم بشی ، باید ببینی دلیل مخالفت چیه ، اصلاحش کنی
    هیچی ، بیخیالش .
  • شنبه ۸ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۳۷
  • mahsa
    خیلی خوبه که میتونی روش کار کنی!
    ولی من فک نمیکنم هیچ وخ بتونم خونوادمو راضی کنم:-(
    تازه بدبختیم بیشتر اینه که هر چیزی که توش نه میارن گندش درمیاد!
    دیگه میترسم میگم نکنه واقعن اتفاقی بیفته بعد چیکار کنم!!!
    علی
    خب وقتی واکنش های خیلی تند رو به موضوع های خیلی خیلی کوچیک و نامربوط دیدم ، فهمیدم که باید چند سالی روش کار کنم .
    البته تقصیر خودمه ، چند باری گند زدم ... !
    جالبه ، تو هم مثه من با این قضیه مشکل داری ؟
    ولی کارت راحت تره :-)
  • شنبه ۸ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۵۴
  • mahsa
    چه جالب
    ینی میدونی یه مشکلی هس که ممکنه خونوادت مخالفت کنن؟
    علی
    یه چیزی تو همین مایه ها ، دارم روش کار میکنم .
  • شنبه ۸ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۰۲
  • mahsa
    مرسی
    اون وخ ادامه مطلبو نخونده بودم
    قضیه چیه؟
    میخای مزدوج شی ولی خونواده راضی نیستن؟!
    مهم نیس ما چی فک میکنیم...مهم اینه که خودت کی و چی هستی!
    تو دنیای مجازی به هیچ کس نباید اعتماد کنی...فقط گوش بدی و بگذری!!
    علی
    :)
    قضیه اش پیچیده اس .
    نه ، الان نه . ولی بعدا میدونم که به مشکل میخورم.
    بیشتر برای خودم نوشتم !
    آره ، ...
  • جمعه ۷ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۰۶
  • mahsa
    چه خوب...اول شدم!

    ایشالا سال خوبی داشته باشی!
    علی
    شما همیشه اولی

    ممنونم ، ایشالا شمام سالی پر از موفقیت داشته باشی
  • شنبه ۱ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۱۹
  • mahsa
    چه قشنگن...

    عیدت مبارک

    -----------(---(------@
    علی

    ممنونم ، نوروز شمام مبارک
    :)
  • جمعه ۲۹ اسفند ۹۳ ، ۲۲:۴۹
  • Copyright (©) 2012-2015
    All Rights Reserved.
    کپی رایت (©) ۱۳۹۰-۱۳۹۴
    تمامی حقوق محفوظ است
    قالب شماره 13
    نسخه 1.0
    طراحی و اجرا در مرداد 95
    کدنویسی تنها با html و css
    کپی نکنید ، درخواست کنید کد خدمتتان تقدیم می شود !