14 : و اینک محرم و مکتب محرم
14 : و اینک محرم و مکتب محرم

سلام

به عنوان یک بنده گناهکار ؛ فرا رسیدن ایام عزاداری ابا عبدالله را تسلیت عرض میکنم ؛ به همه شما و همه عاشقان حسین (علیه السلام )

اغلب ما محرم های متعددی رو تجربه کردیم که گاهی متفاوت از بقیه سالها و افراد بوده . بعضی از ما عادت کردیم که با فرا رسیدن محرم مشکی پوش میکنیم و طبق عادت هر ساله یک مجلسی میریم و خلاصه به قول خودمون عزاداری میکنیم .

یه چیزی میخوام بگم که امیدوارم باعث جنجال نشه :

همونطور که گفتم اغلب ما هر سال مثله پارسال عزاداری اباعبدالله رو میکنیم

و تا جایی که یادم هس یک سخنی از مولا علی (علیه السلام) هست که اگر کسی یک روزش تکراری باشه ضرر کرده !

خب چرا ما کار تکراری انجام میدیم ؟ پس یعنی صرف عزاداری ما چیزی جز ضرر نیس !

از بچگی خوندیم که محرم یک مکتبه  ! مکتبه حسینی . مکتبه عاشورایی . این مکتب فقط عزاداری نیس . عزاداری ، بخشی از اون و یا بهتره بگم وسیله است .

بر فرض که قبول داریم اسلام با عاشورا زنده شد . ما هر سال محرم رو زنده میکنیم که تجدید عهدی کرده باشم با زنده شدن اسلام ( غیره اینه ؟ ) اگر ما مسلمونیم و اگر جزء این مکتب هستیم ؛ هر سال باید اسلام خودمون رو زنده کنیم . زنده کردن اسلام به همه ابعاد زندگی بر میگرده .  به قول آقاتهرانی بایستی سبک زندگیمون اسلامی بشه . و این همان تعالی است ؛ همان تکراری نبودن است .

پس با اومدن محرم و شروع ایام عزاداری بایستی شاگرد خوبی برای این مکتب باشیم . عزاداری در شأن آقا و همچنین خواندن درس این مکتب با عمل کردن به گفته ها . نه در محرم بلکه در تمامی ایام .

ی دعا میکنم همه با هم بگیم آمین : خدایا توفیق عمل به دونسته هامون رو بهمون بده . نه اینکه فقط شنونده باشیم .

برای مشاهده سایز اصلی عکس ها کلیک کنید

امیدارم حق کپی رایت رعایت بشه

عکس + والپیپیر محرم + حسین + عاشورا + والپیپیر عاشورا + تصویر 1
عکس + والپیپیر محرم + حسین + عاشورا + والپیپیر عاشورا + تصویر 2
عکس + والپیپیر محرم + حسین + عاشورا + والپیپیر عاشورا + تصویر 3

+ خدا رو شکر میکنم که دوباره توفیق داشتم یه محرم دیگه رو تجربه کنم .

+ عکس بالا از صفر کار خودمه .  شعرش هم که از محتشم کاشانیه .

+ عکس های دیگه هم دارم میسازم که باید زمان بهم اجازه بده .

+ تصویر شماره 2 از کارهای خودم اضافه شد ( 27 آبان 1391 )

+ تصویر شماره 3 از کارای خودم اضافه شد (30 آبان 1391 )

شنبه ۲۷ آبان ۹۱ ساعت ۰۵:۲۵
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
mim h.m
شما عجب ارادت سفت وسختی دارین یه سوال بپرسم؟
توی واقعه ی کربلا که صدالبته دردناکه
چه صحنه ای شمارو خیلی آزار میده وقلبتونو میفشره؟؟؟
این فعل آخری چی شد!!!!😮
علی
اجازه بدین جواب ندم !
  • چهارشنبه ۳ تیر ۹۴ ، ۱۹:۲۶
  • forood
    ________00000000000___________000000000000________
    ______00000000_____00000___000000_____0000000______
    ____0000000_____________000______________00000_____
    ___0000000_______________0_________________0000____
    __000000____________________________________0000___
    __00000_____________________________________ 0000__
    _00000______________________________________00000__
    _00000_____________________________________000000__
    __000000_________________________________0000000___
    ___0000000______________________________0000000____
    _____000000____________________________000000______
    _______000000________________________000000________
    __________00000_____________________0000___________
    _____________0000_________________0000_____________
    _______________0000_____________000________________
    _________________000_________000___________________
    _________________ __000_____00_____________________
    ______________________00__00_______________________
    mahya
    نمی دانم؛ این عمر تو دانی به چه سانی طی شد؟
    پوچ و بس تند چنان باد دمان !
    همه تقصیر من است ...
    اینکه خود می دانم که نکردم فکری
    که تامل ننمودم روزی
    ساعتی یا آنکه چه سان می گذرد عمر گران
    کودکی رفت به بازی
    به فراغت به نشاط
    فارغ از نیک وبد و مرگ و حیات
    همه گفتند کنون تا بچه است بگذارید بخندد شادان
    که پس از این دگرش فرصت خندیدن نیست !
    بایدش نالیدن ...
    نوجوانی سپری گشت به بازی، به فراغت، به نشاط
    فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات
    همه گفتند کنون جوان است هنوز
    بگذارید جوانی بکند
    بهره از عمر برد، کامرانی بکند
    بگذارید که خوش باشد و مست
    بعد از این باز مرا عمری هست؟
    یک نفر بانگ برآورد که او اکنون باید فکر فردا بکند
    دیگری آوا داد که چو فردا بشود فکر فردا بکند
    سومی گفت همانگونه که دیروزش رفت، بگذرد امروزش همچنین فردایش
    بعد از این باز نفهمیدم من، که به چه سان دی بگذشت
    آنهمه قدرت و نیروی عظیم به چه ها مصرف گشت
    نه تفکر نه تعمق و نه اندیشه دمی عمر بگذشت به بیحاصلی و دمی
    چه توانی که ز کف دادم مفت
    من نفهمیدم و کس نیز مرا هیچ نگفت
    مدت عهد شباب می توانست مرا تا به خدا پیش برد
    لیک بیهوده تلف گشت جوانی هیهات
    آن کسانی که نمی دانستند جوانی یعنی چه راهنمایم بودند
    که دائم فکر خوردن باشم
    فکر گشتن باشم
    فکر تامین معاش، فکر یک زندگی بی جنجال فکر همسر باشم
    کس مرا هیچ نگفت زندگی خوردن نیست
    زندگی ثروت نیست
    زندگی داشتن همسر نیست
    زندگی فکر خود بودن و غافل ز جهان نیست
    حال فهمیدم هدف زیستن این است رفیق:
    من شدم خلق که با عزمی جزم پای بند هواها گسلم
    پای در راه حقایق بنهم
    با دلی آسوده فارغ از شهوت و آز و حسد و کینه و بخل
    مملو از عشق و جوانمردی و زهد در ره کشف حقایق کوشم
    شربت جرات و امید و شهامت نوشم
    زره جنگ برای بد و ناحق پوشم
    شمع راه دیگران گردم و با شعله خویش
    ره نمایم به همه گر چه سرا پا سوزم
    من شدم خلق که مثمر باشم نه چنین زاید و بی جوش و خروش
    عمر بر باد و به حسرت خاموش
    ای صد افسوس که چون عمر گذشت معنی اش فهمیدم
    که این سه روز از عمر به چه ترتیب گذشت:
    کودکی بی حاصل
    نوجوانی بــــــاطل
    وقت پیری غــــافل
    به عبارتی دیگر:
    کودکی در غفــلت
    نوجوانی شهـــوت
    در کهولت حسرت




    ممنونم ازت
    علی
    جدایی درد بی درمان عشق است
    جدایی حرف بی پایان عشق است
    جدایی قصه های تلخ دارد
    جدایی ناله های سخت دارد
    جدایی شاه بی پایان عشق است
    جدایی راز بی پایان عشق است
    جدایی گریه وفریاد دارد
    جدایی مرگ دارد درد دارد
    خدایا دور کن درد جدایی
    که بی زارم دگر از اشنایی
    مصطفی
    عکسای جالبی درست میکنی!
    قشنگه!




    دختر کویر
    سلام ممنون که سر زدین




    سلام
    خواهش میکنم
    ܓܨآنــوشــڪـــآܓܨ
    آهان خب عضو کردم شما رو به عنوان نویسنده







    mahsa
    محمد علی...؟!
    سلام




    بله ؟!
    سلام

    اسحاق
    سلام
    احوالات شوما؟ خوبی؟

    عاغا ایول، دمت گرم با این کارات، قشنگن!!




    سلام
    ممنونم ؛ خوبم
    ممنونم داش !
    حال چرا آدرس نذاشتی ؟!
    دخترکوچولو
    بانوی نور؛...شرمنده ایم که بهای حسینی شدن ما "بی حسین" شدن تو بود و شرمنده تر آنکه تو بی حسین شدی و ماحسینی نشدیم!... ازشعر زیبا ممنون. التماس دعا




    ممنونم
    خواهش میکنم
    محتاجیم به دعا
    اعظم
    یادم رفته بود
    اتفاقی بهتون سر زدم خوشم اومد ازتون




    ممنونم
    دخترکوچولو
    ... و زنی محو تماشاست ز بالای بلندی الف قامت او دال و همه هستی او در کف گودال... عکس سوم و اول خیلی زیبااند!‏‏!‏‏!ترشی نخوری...




    ممنونم
    سپیدار
    سلام علیکم

    آقا دیگه منو مامان بزرگ صدا نکنیاااا ! وگرنه منم بهت میگم خان دایی !!!!!!!!




    سلام
    باوشه ...
    نیمه سیب سقراطی
    آب را گل نکنیم
    شاید از دور
    علمدار حسین
    مشک طفلان بر دوش
    زخم و خون بر اندام
    می رسد تا که از این آب روان
    پر کند مشک تهی
    ببرد جرعه ی آبی
    برساند به حرم
    تا علی اصغر بی شیر رباب
    نفسش تازه شود
    و بخوابد آرام
    آب را گل نکنیم
    که عزیزان حسین
    همگی خیره به راهند که ساقی آید
    و به انگشت کرم گره ی کور عطش بگشاید
    آب را گل نکنیم
    که در این نزدیکی
    عابدی تشنه لب و بیمار است
    در تب و گریه اسیر
    آب را گل نکنیم
    که بود مهریه ی مادرشان
    نه همین آب که هر جا رودی و نهری جاری است
    مهر زهرای رسول است
    از این است که من می گویم :
    آب را گل نکنیم ...




    ممنونم
    سونیا
    سلام مرسی که لینکم کردی من شمارو باچه اسمی بلینکم؟؟؟؟




    سلام
    هر اسمی که فکر میکنی مناسبه !
    اعظم
    سلام
    محرم بر عاشقان عشق تسلیت
    التماس دعا




    سلام
    ممنونم
    محتاجیم به دعا
    چرا آدرس نذاشتین ؟!؟!

    mahya
    من امروز ...دستها را برده ام بالا و از عمق وجود خود خدایم را صدا کردم
    نمیدانم چه میخواهی
    ولی امشب ...
    برای تو ...
    برای رفع غمهایت
    برای قلب زیبایت
    برای ارزوهایت
    به درگاهش دعا کردم...
    و میدانم!
    خدا از ارزوهایت خبر دارد
    یقین دارم!
    دعاهایم اثر دارد.
    مرسی از تبریکت





    ممنونم
    خواهش میکنم

    سایه
    عکس سوم نیز زیباست.




    ممنونم
    Niaz
    چند نفر آدم بر روی کره ی خاکی هستند؟!
    به همان تعداد تعریف از حقیقت داریم...هر فردی تعریف خودش را می کند...




    خب دو سه تاشو برام تعریف کن ؟! اگه میشه ... .
    سپیدار
    هِلو !!


    عکس سومی نیز قشنگه






    هُلو !
    ممنونم
    سعید
    سلام
    2 آذر سالروز تولد دکتر شریعتی
    +
    افتتاح صفحه ی ویژه ی ثبت یادگاری

    منتظر حضورتون هستم .




    سلام
    Niaz
    همه دنبال حقیقت اند!نــــــــــــــــــــــــــــــه!
    اصلا فرض کنیم همه دنبال حقیقت اند...همه حقیقت را یک طور تعریف می کنند؟نه
    همه دنبال حقیقت یک مسئله هستند؟نه




    خب ؛ من از شما میپرسم : حقیقت چه تعریف هایی داره ؟!
    مریم
    سلام ممنون از نظرتون
    موفق باشید




    سلام
    خواهش میکنم .
    شمام همینطور
    Niaz
    قرار نیست هر کسی با فانوسش دنبال حقیقت باشد...و قرار نیست هر فانوسی حقیقت را نشان دهد...علایق و امید ها متفاوت است...فانوس های متفاوت...
    فانوس راه را روشن می کند...رسیدن به هدف را آسان تر..
    برای بعضی ها فانوس وهدف یکیه...ولی برای بعضی ها متفاوت...




    متوجه نمیشم ! یعنی چی ؟!
    کودک دل شکسته
    سلام

    ممنونم از حضورت

    مایل به تبادل لینک هستی؟؟




    سلام
    خواهش میکنم
    بذار از راه برسیم
    صدا
    سلام خدا قوت به وبلاگ شما غبطه خوردم .




    سلام
    ممنونم
    چرا ؟!؟
    آدرس نذاشتین ؟!؟!؟
    مــ♥ــریمــ♥ـــ
    سلام محمد آقا
    مرسی که به دیدنم اومدید و ممنون
    از لطفی که به من و وبلاگم داشتید
    وبلاگتون خاصه...
    هم قالبش و هم مطالبش
    حضور دوباره تون در وبلاگم خوشحالم میکنه
    موفق باشید




    سلام
    خواهش میکنم
    ممنونم
    ܓܨآنــوشــڪـــآܓܨ
    آهان دیدم دست شما درد نکنه

    خیلی لطف کردید

    اون رمز وب رو هم میذارم براتون ولی باید پیداش کنم چون حفظ نیستم همیشه هم میخوام بیام ذخیره ست

    بعد یه چیزدیگه اینکه....هیچی یادم رفت :|





    خواهش میکنم .
    رمز = ؟
    باوشه .
    Niaz
    بعضی زمان ها بعضی کلمه ها را که می خوانی می فهمی که نوشته تا بپرسی...
    پس..اما؟
    -----------------------------
    بعضی زمان ها بعضی خط خطی ها که عسیس شوند..بال می گیرند...تو را می برند تا اوج...باید بال هایشان را بچینی تا اوج نگیرند...
    تازه اینجا تنها دنیای مجازی است و تنها مجازی بودنش واقعیت دارد...بعضی خط خطی ها تبعید شده دفتر خط خطی هستند...فرار که کنند...بالاخره برگردانده می شوند...
    بعضی خط خطی ها در دنیای مجازی نوشته می شوند با اینکه انجام نشده است...اینطوری می شود شعار حتی اگر مخاطبت نفهمد...
    هزاران دلیل دیجه که من ردیف کردم... و با آن ها همه چیز را حذف کردم..
    هنوز هم ماندنی نیستم...خودم هم نمی دانم قرار است چکار کنم!
    -----------------------------------------------------
    نه!منظور تاگور از فانوس حقیقت و معرفت...ولی..
    منظور من فانوس راه...راه که تاریک باشد راه را نشان می دهد...
    برای بعضی ها می شود امید...امیدی که با آن قدم های استوار می گذارند...
    و برای بعضی ها می شود نشان دهنده ی راه...
    در دو صورت یکیه...فانوس می شود نشان دهنده ی راه و امید و..
    بدون فانوس که باشی در راه گم می شوی..
    کجای راه؟!به نظر من بدون فانوس دو قدمی هم نمی شود رفت...ناامیدی و تاریکی پیروز می شود..




    ممنونم
    پس فانوس تو صرفا راه را نشان میدهد ! با نور و روشنایی و امید ! و این یعنی حقیقت و این همان منظور تاگور است ! ( درست میگم ؟ )
    میام تو وبت جواب میدم .
    سپیدار
    دایی سلام !

    آهان از اون لحاظات میگی حسش نیس ! من فکر کردم چیزی شده !
    آره خوب واقعا جو محرم سنگینه ! غمولیه !




    سلام
    آره ...
    Niaz
    بعضی پست ها را که می بینی باید سکوت کنی...همین.




    ܓܨآنــوشــڪـــآܓܨ
    سلام گذاشتم کد رو ولی تغییری احساس نمیکنم چیش تغییر کرده؟




    قشنگ دقت کنین ؟!
    سایه
    خدارو شکر. شاد کردن دل مومن صواب داره.
    سایه
    عکسات واقعا زیبا هستن. خیلی لدت بردم.
    این هم که شما جزو کدوم گروه بودی بستگی به نیت قلبیت داره.
    یه راه چهارم هم پیدا کردم ولی میطوله اگه واست بنویسم،بیا وبم بخون.




    ممنونم
    آره ؛ خب .
    باوشه
    سپیدار
    سلام
    میگم چه خوشت اومد بهت گفتم داییا !!

    خوبی شما ؟!

    خوب من اون یکی دو تا دیگه اجازه رو هم میدم ! ایشاا... فردا پس فردا اومدم دیگه اون یکیا هم آماده شده باشه !

    + چرا حس بحث نیس ؟!




    سلام
    آره ؛ خیلی
    ممنونم ؛ خوبم ؛ شما خوبین ؟
    دست شما درد نکنه ...
    میام میگم ...
    $ sara $
    اهان ..ممنون




    خواهش میشه
    مونارک
    سلام
    کار هاتون واقعا زیبا هستن!

    مخصوصا قالب وبتون.




    سلام
    ممنونم
    رویا
    نه بابا!این چه حرفیه!!!!!
    شما هم مارو دعا کن!تو این شبا هرجا دلتون شکست یادی از منم بکنید.




    چشم
    mahsa
    خوکشله




    ممنونم
    سپیدار
    سلاااااااام دایی خان !!

    به به ، به به می بینم که اجازه ای که من از طرف وقت بهت دادم کارساز بوده و عکس جدید رو هم درستوندی !!

    خیلی قشنگ شده
    شعر هم خیلی قشنگه




    سلام
    ممنونم ! یکی دو تا اجازه دیگه بدی ی طرح دیگه هم دارم تو ذهنم ...
    ممنونم
    forood
    سلام علی جون،میتونب فروغ صدام کنی،اسم اصلیمه.
    اگه خواستی بلینکیم،به اسم نخود هر آش بلینک.
    مرسی بابای




    سلام
    چشم
    خدا نگهدارتون
    یاد
    سلام
    عکس هاتون جدا زیبا هستند.

    درسته! انشالله بتونیم درس بندگی و برای خدا بودن رو فرابگیریم...
    التماس دعا.




    سلام
    ممنونم
    محتاجیم به دعا
    نیمه سیب سقراطی
    مرورگرم رو عوض کردم خوب شد !
    " ح " رو کامل دارم می بینم !!!!


    شب خوش




    من که اول گفتم از فایرفاکس استفاده کنید .
    نیمه سیب سقراطی
    اونی که من دارم اینه :

    http://axgig.com/images/40017013692132206718.jpg




    صب کنین برم خونه ؛ این عکس رو هم بهترش رو دارم !
    آره ؛ خب یه جورایی از همین الهام گرفتم ... .
    نیمه سیب سقراطی
    پس زمینه رو میگم دیگه خب ...




    نیمه سیب سقراطی
    آهان بهتر شد ...
    دس شما درد نکنه !

    یه چیز دیگه بگم ؟!
    ح "حسین " چرا نصفه ست خب ؟!
    اینم یه کاریش بکنی خوب میشه






    ح کدوم حسین ؟! اونی که تو پس زمینه اس که کامله !
    و اونی که تو عکسه دوم پست هست ؛ گنبد مانند به عنوان نصف ح هست !
    نیمه سیب سقراطی
    دیگه دیگه !
    یه همچین آدم مشکل پسندی ام من !




    کم مثله شما دیدم !
    این یکی هم اونطور که تو ذهنم بود نشد ؛ تو گرافیک خیلی مشکل دارم
    نیمه سیب سقراطی
    یه چیزی :
    این نون " حسین " وقتی صفحه رو بالا و پایین میکنی خراب میشه
    حیف قالبت .. یه کاریش بکن !




    الان درست شد ؟!
    فکر میکنم واسه اینه که وقتی رو هر پست با موس میری یه پس زمینه سوخته رنگ زیر پست میاد ! اگر زوم مرورگرتون رو تنظیم کنید مشکل حل میشه !
    ولی کلا برشداشتم تا برا همه ردیف باشه .
    forood
    سلام علی جون،منم تسلیت میگم به تو و تمام دوستان،وب خیلی خوبی داری،
    مرسی از سر زدنت،آخه من زیاد بازدید ندارم ،تو رو هم باید نگه دارم.
    شوخی کردم،اومدم ببینم وب این علی ما چه طوریه.ابتکار تو از شوی جولیا هم بیشتره.
    منتظرتم،دوباره هم بیا.راستی لینکیدمت.
    فعلا" بابای




    سلام !
    من شما رو چی صدا کنم ؟!
    کارت خوب باشه ؛ بازدید خودش میاد !
    بازدید منم چندان بالا نیس ولی من برا بازدید کار نمیکنم .

    چشم
    نیمه سیب سقراطی
    عَ عَ عَ ...
    چه قالب شیکی !
    دست مریزاد داره انصافاً
    آفرین خیلی خوشگله ! خوشم اومد !

    غرق قالبت شدم سلام یادم رفت ! سلام ...

    آره راست میگی باهات موافقم
    اتفاقاً عصر داشتم به این موضوع فکر می کردم
    این روزا نمیگم همه ولی هستن کسایی که واسه چشم و هم چشمی نذری میدن
    واسه تظاهر میرن عزاداری
    واسه حفظ ظاهر مشکی می پوشن
    بَدَم میاد از سجاده آب کشیدن یه عده
    بَدَم میاد از محرم استفاده ابزاری می کنند




    ممنونم
    چه عجب بالاخره شما پسند کردین ! ( اولین باره فکر کنم ؟ )
    سلام
    بد زمونه ای شده !
    بحث ریا هم تو محرم یه انحراف بد دیگه اس ...
    افسانه
    ای وجودت عشق را معنای حسین عالمی یک قطره تو دریا حسین
    فرا رسیدن ماه محرم را تسلیت می گم
    تواین شبا همه را دعاکنید
    التماس دعا




    ممنونم
    منم تسلیت میگم
    محتاجیم به دعا
    دخترکوچولو
    آره هیچی بیخیال...
    ܓܨآنــوشــڪـــآܓܨ
    آهان باشه خب یه بار دیگه لینک دانلودش رو بدید

    چون من دیدم اینطوریه نگه نداشتمش




    هآآآن ؟!
    باوشه ... .
    مونارک
    سلام

    به عالم رو سفیدم زین سیاهی
    نبخشم این سیاهی را به شاهی

    بر شما هم تسلیت این ایام!




    سلام
    ممنونم
    همچنین
    ܓܨآنــوشــڪـــآܓܨ
    سلام در ابتدا ایام محرم الحرام رو تسلیت میگم به شما

    دوم اینکه آره کد رو گذاشتم همه چی سفید شد نمیدونم چرا

    قالب دوم رو نمیگما این قالب اولی که گفتید این کد جدیدش هست و یه سری تغییرات دادید

    گذاشتم ولی همه چی سفید بود و بهم ریخته :|




    سلام
    ولی این خیلی عجیبه !!!
    دخترکوچولو
    چرا یه جورایی؟؟ منم خو کلی گفتم




    هیچی
    آره ؛ ممنون
    سپیدار
    اقا من خیلی معذرت میخوام این چند مینم طولانی شد

    بااجازه ما دیگه بریم بخوابیم !

    شبت خوووش




    خواهش میشه .
    شب بخیر .
    دخترکوچولو
    قبول نداری ینی؟؟؟‏!‏




    چرا یجورایی قبول دارم
    دخترکوچولو
    درسته‏!‏ دین واقعی همون اسلامه‏!‏ و دین و شریعت باید باهم باشند تا کامل باشند‏!‏ فکر نکنم این تناقضی باحرفت داشته باشه‏!‏ مثل قضیه "کل ما حکم به الشرع، حکم به العقل و کل ما حکم به العقل، حکم به الشرع"درست؟




    هان ! نگفتم کدوم دین واقیه یا نیس ! کلی گفتم .
    بله درسته ! شریع با عقل در تضاد نیست . تو فلسفه این رو اثبات میکنن .
    دخترکوچولو
    خب در واقع فکرکنم تعریف کامل دین آشکارسازی تمام حقایق ناگفته باشه‏!‏




    من اینطور فکر نمیکنم .
    وقتی صحبت از دین میشه ؛ باید میان چند لفظ و معنا تفاوت قائل شد . ما یک دین داریم و یک شریعت . شریعت همان اسلام و احکام اسلام است ( البته خیلی سربسته و حرفها دارد )
    و به نظرم دین راهی است که انسان یودن را تعریف میکند . ممکن است انسانی شریعتی را قبول داشته باشد و احکام آن را انجام بدهد ولی دیندار نباشد ؛ یعنی انسان بودن را یاد نگرفته باشد .
    ( بحث مفصل است )
    دخترکوچولو
    الهی آمین...عکس ومتن هر دو جالب بود... امیدوارم واقعأ بتونیم بارفتارهم نشون دهنده دین باشیم‏!‏




    ممنونم
    من هم امیدوارم .
    دین ؟! دین هم باید تعریف بشه !
    سپیدار
    خوندم نوشته هات رو و بسی باهاش موافقم .
    البته باید از خودمون شروع کنیم مثلا همین من الان اول باید از خودم شروع کنم ولی خداییش کار سختیه !

    آآآآآآآآآآآآآآآآآآمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــین


    + من از طرف زمان بهت اجازه میدم که عکسا رو درست کنی !




    سخته ؛اگر رفتن را خواهی ؛ این کار سخت را هم باید انجام داد .
    تقریبا تو اکثر پست هام به ایم موضوع پرداخته ام ولی شماه 1 و 2 و 5 بیشتر مربوطه !
    آمین .

    + دست شوما درد نکنه خعلی بذل فرمودین .
    مصطفی
    سلام
    منم خلاصه بگم:
    تسلیت!




    سلام
    ممنون .
    سپیدار
    خوب تو دوست داری عزاداری چه فرقی بکنه ؟ مثلا نوعش فرق کنه یا منظورت اینه که پرشورتر شه ؟




    نه ؛ منظورم این نیس ! صب کن نوشتنم تموم بشه
    سپیدار
    نه دیگه تابلو از نظر بد که نه ! از نظر خوب ! چون عکسه هم خیلی خوشگله هم اینکه از این عکسا زیاد تو نت نمی تونی پیدا کنی پس معلومه کار خودته !


    + چقدر ازت تعریف کردم ! هزار تومن میشه !!




    آهان ! ممنون

    +
    سپیدار
    از اونجایی که قالباتو خودت درست می کنی و عکسه هم سِته قالبته !!
    بعدشم اینکه اسم وبت رو رو عکس زدی و یه چیز دیگه اینکه تابلو ـه !




    اوهوم ؛ اوهوم
    دِِدِدِ ... چرا تابلوئه ؟!
    سپیدار
    بعلــــــــه می دونم کار خودته




    از کجا دونستی ؟
    سپیدار
    خوب این پست هم که در دست تعمیره !
    عکسه بسی قشنگه !


    + منم تسلیت میگم




    بعله !
    کار خودمه
    Copyright (©) 2012-2015
    All Rights Reserved.
    کپی رایت (©) ۱۳۹۰-۱۳۹۴
    تمامی حقوق محفوظ است
    قالب شماره 13
    نسخه 1.0
    طراحی و اجرا در مرداد 95
    کدنویسی تنها با html و css
    کپی نکنید ، درخواست کنید کد خدمتتان تقدیم می شود !