15 : زمان
مــردان خــــــدا پــرده‌ی پـــندار دریــدند

                                      یــعنی هــمه جــــا غیر خدا یــار ندیدند

هـر دست که دادند از آن دست گرفتند

                                      هر نکته که گفتند همان نـــکته شنیدند

یــک طـــــایفه را بــهر مکافات سرشتند

                                      یـــک سلسله را بـــهر مـــلاقات گزیدند

یک فرقه به عشرت در کاشانه گشادند

                                      یک زمره به حسرت سر انگشت گزیدند

جـــمعی بــــه در پـــــیر خــرابات خرابند

                                      قـــومی بـــه بـــر شیخ مــناجات مریدند

یـــک جـــمع نکوشیده رسیدندبه مقصد

                                     یـــک قـــوم دویـــدندو به مقصد نرسیدند

فـــریاد کـــه در رهــــگذر آدم خـــــاکی

                                     بـــس دانــه فشاندند و بسی دام تنیدند

هـــمت طـــلب از باطن پیران سحرخیز

                                     زیــرا کــــه یــــکی را ز دو عــالم طلبیدند

زنــهار مـــزن دست بـه دامان گروهی

                                     کـــز حــــق ببریدند و به باطل گــــرویدند

چــــون خــــلق درآیند بــه بازار حقیقت

                                     تــــرسم نفروشند مــتاعی کــــه خریدند

کــوتاه نظر غافل از آن سرو بلند است

                                     کــاین جـامه به اندازه‌ی هر کس نبریدند

مـــرغان نــــظرباز سبک‌سیر فــروغی

                                     از دام گــه خـــاک بـــــر افـــــلاک پریدند

فروغی بسطامی   

   

سلام

زمان ! کلمه ای آشنا برای من و شما . همه ما زمان را لمس کرده ایم ؛ اما تا بحال آنرا تعریف کرده ایم ؟

نیوتن میگوید زمان یک بعد خارجی اجسام است بر خلاف انیشتین که می گوید زمان ماهیت اجسام است  و ملاصدرا می گوید زمان مقدار حرکت در جوهر عالم است و یا افلاطون می گوید ... . با جستجوای کوچک متوجه میشویم که بشریت در تعریف زمان درمانده است . علم هنوز تعریفی برای کمیت اساسی خود ندارد ؛ حال چگونه میخواهد پدیده ها رو توضیح دهد ؟!

پنداشت من این است که زمان در گذر جهان ما مفهوم پیدا میکند ؛ به این معنا که جنبه ای از خداوند ، جهان ماست که درونش زمان معنا میابد ! و طبق معنای ملاصدرا ؛ جهان حرکت میکند* ؛ و زمان وسیله ای برای توصیف این حرکت است ! و در آخر من واقعا در پی مفهموم زمان مبهوت میمانم .

زمان هر آنچه که باشد ، مهم این است که در حال حاضر رو به جلو میرود و عمر ما ثانیه پس از ثانیه میگذرد ؛ زمان میگذرد و ما همه در خسرانیم ** . اگر عاقل هستیم باید این خسارت را جبران کنیم ! اما چگونه ؟!



پی نوشت :
* ایشان اثبات میکنند و امروزه همه دانشمندان به آن واقف اند ؛ بحث انبساط جهان
** در تفسیر سوره عصر (والعصر ان الانسان لفی خسر ... ) این گونه نوشته اند که همه انسان ها فرصت ها را از دست میدهند ؛ و این ضرری است که همه انسان ها دارند


پاورقی :

1- تفسیر شعر بالا رو جایی ندیدم ؛ اگر کسی تفسیرشو جایی دیده به منم بگه !

2- دو روزی نبودم ؛ عذرخواهی میکنم که جواب نظراتون دیر شد .

3- روز عاشورا صحنه ای رو دیدم که قابل تامل بود ! مردم مثله ندیده ها دنبال وانت پخش نذری بودن ؛ بدون اینکه به تعزیه چندقدمیشون توجهی داشته باشن !

4 - انشاءالله عزاداریتون مورد قبول درگاه حق هست ؛ این بنده حقیر رو هم دعا کنید .


سه شنبه ۷ آذر ۹۱ ساعت ۰۸:۳۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
علی یاد
آره ؛ ولی خیلی هم زیاده ؛ زیادی زیاد
یعنی این که این شعر ، یک سعر حفظیه دبیرستانه
زیادی تحلیل و تعریف داره اما هیچکس نمیفهمه چی میگن
فقط معنی و ...
اما
http://ganjoor.net/forooghi/divan-forooghi/ghazalf/sh226/

اینجا یک توضیحاتی داره اما بازم مبهمه
امیدوارم به دردتون بخوره
علی
دقیقن همینطوره ، میان از روی کلمات معنی میکنن شعر رو ، در صورتی که به جریان و اتفاقی اشاره داره به نظرم
ممنونم ازت :)
  • پنجشنبه ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۱۰
  • علی یاد
    امید
    یکی از بهترین آقریده های خدا
    علی
    تا حالا به چشم یه نعمت نگاه نکرده بودم !
  • پنجشنبه ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۹
  • mahsa
    علی دلم برات می سوزهچرا اینقد زود کم آوردی؟؟؟مقاوم باش پسرچرا میگی کم آوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟درسته کم آوردیولی خودت نگو دیگه




    چه عجب یکی دلش واسه ما سوخت!
    باشه
    mahsa
    کم آوردیاااااااااااااااااا نافرم




    آره ؛ کم آوردم .
    mahsa
    الان این مثلن مچ گیری بود؟؟؟
    باوشه گناه داری...آره حال میکنم
    خعلی نفرو از راه به در کردم




    آره ؛ یه جورایی ؛ ضایعمون نکن !
    خوبه ؛ همینطور ادامه بده ... .
    mahsa
    کلا این کارم من
    حال میکنی؟




    بله ؛ حال میکنی چجور من مچ میگیرم
    صب کن بینم ؛ چند نفر رو تا حالا از راه بدر کردی ؟ هان ؟ راستشو بگو ؟
    mahsa
    بُگو کاری نمیتونم بکنم!دختر بودنمو بهونه نکن




    الان از لحاظ روان شناسی میخای منو تحریک کنی ؛ نه ؟!
    mahsa
    ینی مثلن اگه خانوم نبودم چی میگفتی؟




    الان که هستی
    mahsa
    باز کم آوردیاااااااااااااااااا




    lمن که نمیتونم به خانوما چیزی بگم !
    مجبورم سکوت کنم
    mahsa
    120 در صد مطمئنم
    حالا که اشکال دار،همینجا میزارم




    خب حتما کم آوردم دیگه ! دی
    باشه ...
    mahsa
    چرا کم آوردی
    اشکال نداره من همش اینجا کامنت بذارم؟




    از کجا انقد مطمئنی ؟!
    چرا ؛ اشکال داره !
    mahsa
    کم آوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




    کی ؟ من ؟ نچ !
    mahsa
    همینی که گفتم




    mahsa
    چجحخهعغفقثصضشسیبلاتنمکگژژژژ؟1234567890=>




    هان ؟!
    mahsa
    باریکلا به خوئت




    mahsa
    خب علاقه ندارممثلن شیمی عشق منه ولی ادبیات دوس ندارم
    آورینمن همیشه زبان انگلیسی صد میزنم!شیمی هم چون عشقمه بالای 80-90 میزنمولی فیزیک 1 درصد هم نمیزنم




    جالبه !
    ایول ... .
    برعکس تو من زبانم ضعیف ترین درسمه ؛ تو کنکورم 30 زدم ؛ چون گذاشته بودمش کنار !
    ولی فیزیک ... .
    باریکلا
    mahsa
    نمیدونم...خوشم نمیاد دیگهجالبه که تو همه ی آزمونا هم ادبیات و زبان فارسی 100 در صد میزنم
    واااااااااای امروز امتحان دادیم خعلی گند بودعمومی هاش آسون آسون و اونوخ اختصاصیاش خعلی سختآخر هم نمیشیم




    بالاحره باید یه دلیلی داشته باشه ! یا خاطره بدی یا ... !
    ایول یادمه کلا من یه بار صد زدم اونم معارف بود ! ( البت تو سوم و پیش )
    مجیــــــد
    فدات داداشی

    موفق باشی

    بای[]




    مخلصیم .
    ممنون ؛ تو هم همینطور
    مجیــــــد
    آره تو فایرفاکس درسته

    ولی کروم مشکل داره خط اش میمونه

    اون وب هم وب داداشمه،خودش کد مینویسه

    کارت عالیه داداش ;)




    هر چی میگردم تو نرم افزارام کروم رو پیدا نمیکنم !
    تو نسخه دومش باید تغییرات اساسی بدم تا حداقل با کروم میزون بشه !

    دمش گرم
    ممنون
    مجیــــــد
    اسمبلی زبان برنامه نویسی سطح پایین ــه

    با کروم دیدم

    نه. منظورم اینه که حین جمع شدن محو بشه

    اینو ببین:
    http://droptools.blogfa.com/post/2




    الانم همینطوره که !!
    با کروم امتحانش نکردم ؛ ولی فکر کنم تو کروم هم با فایرفاکس یکی باشه !
    حالا ی تست با فایر فاکس بزن تا من کروم رو نصب کنم !
    مجید
    سلام داشی

    باو تو که ترکوندی،قالبت 20ـــه

    فقط این کادری که واسه پستات باز و بسته میشه اگه موقع بسته شدن محو بشه قشنگتره

    ولی در کل عالیــــه




    سلام
    کوچیکتم
    یعنی بجای اینکه مسیر باز شدن رو برگرده ؛ همون سر جاش محو بشه ؟ آره ؟
    دخترکوچولو
    سلام کله ات به جایی خورده‏?‏‏!‏‏?‏‏!‏خیلی خب ولش کن انگار کیک و ساندیس هوش از سرت برده بوده‏!‏(شوخی‏)‏




    سلام
    آره ؛ خیلی وقت پیش!


    mahsa
    آره خوشم نمیاد...عجیبه
    با بابام کلی شعر با آرایه اسلوب معادله سراییدیمبابام یه چی میگه،منم جوابشو میدم
    ولی مسخره بازیااااااا...
    پاش بیفته یه کتاب نثر و نظم طنز میدم بیرون




    خب بده بیرون ؛ خوب فروش میکنه هااا
    چرا خوشت نمیاد ؟
    مجتبی
    به دریا بنگرم دریا تو بینم
    به صحرا بنگرم صحرا تو بینم
    سپیدار
    آپ کردم !!!
    من میرم نهار فعلا




    چه باحال ؛ فهرست دوستان رو میگم
    الان میام ؛
    نوش جان
    mahsa
    خوشم نمیاد از شعر و ادبیات و زبان فارسی و همه ی اینا...با وجود اینکه 2 تا از عموهام شاعر هستن...عموی بابام و باباجیمم همینطور...خوده بابامم استعدادشو داره...خودمم بعضی وقتا یه چرت و پرتایی میگم




    خوشت نمیاد ؟ اون وقت هم خوشاوندان شاعر داری هم خودت شاعری ؟ عجیبه !
    mahsa
    ببخشید من شعرم ضعیفه




    اشکال نداره ؛ از این ور و اونور هم میتونی تقلب کنی
    سپیدار
    سلام

    ممناااااااااااان ظهر جمعه شما هم بخیر
    اقا ولی یادت باشه دیشب همینطوری گذاشتی رفتیاااااااااااااااا !




    سلام
    شرنده ؛ انداختنم بیرون
    o_O
    اووهـم , اخـه پستت رو نخونـده بودم ! :)

    شـاید داشـت ! ؟ :)




    بعله !
    هــآآآن؟
    دخترکوچولو
    اما شنیده بودم از3نفر برتر ورودی 90تجلیل شده‏!‏ راستی با اعضای تیم بتن و فولادآشناشدی؟




    بذار فکر کنم ! فکر میکنم ورودی ارشد بودن !
    دخترکوچولو
    خب بپرس ازشون خوبه‏!‏ عضو شو‏!‏ راستی از نفرات برتر ورودی ها هم تجلیل کردن‏؟‏!‏




    پی گیرش هستم ! از ترم دوم ان شاءالله ... .
    دخترکوچولو
    بنرشو دقیقا بغل همون مسابقه وبلاگ نویسی زده بودن‏!‏ برو انجمن های علمی ازشون بپر بعدشم یه ذره دور و برتو نگاه کن




    بنرشو دیدم ؛ یادم نیست کجا بود !!
    سپیدار
    رفتی !




    آره ؛ ولی اومدم !
    سپیدار
    آره برو ! اول وب منو بزن !!!

    هیچی همینطوری ! امشب تو وب شما باشیم ! البته اگه اجازه می فرماین !




    مگه اول دوم داره
    اوه ! باعث افتخاره
    دخترکوچولو
    سلام خوبی؟ خصوصیه مگه چه خبر بود؟؟‏!‏ راستی قالب نو و روز دانشجو مبــــــــــــــارکــــــــــــــ




    سلام
    ممنونم ؛ خوبم
    خبر خاصی نبود به جز کیک و ساندیس
    ممنونم
    سپیدار
    آی آی آی استفاده نکردی !!! نصف عمرت بر فناست !!!!!!!

    سلام
    مرسی ممنان منم خوبم ، آقا فعلا تو وبم نظر تایید نمی کنم !
    بعــــــــــــــــــــله بنده بچه اولم !




    همین الانه میرم تو کارش
    سلام
    چرا ؟!
    سپیدار
    واسه این زود رسیدم که خوب وبت تو وبلاگ دوستانم هست دیدم آپ شده زارتی پریدم اومدم !!!




    آهان ! تا حالا از وبلاگ دوستان استفاده نکردم !
    سپیدار
    نظراتش که تایید داره !




    الان دیگه درست شد !
    سپیدار
    سلاااااااااااااااااااااااااااام

    قالب جدید مباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارک خیلی خیلی خوشگله

    برم مشاعره !!! تهدید کرده بودی اگه نظر مشاعره نباشه حذف میشه و اینا اول اومدم اینو بگم بعد برم مشاعره ببینم چه خبره !!




    سلام !
    ممنونم
    فول سی اس اسه

    ایول ؛ خوشم میاد از آدم چیز فهم شوخی کردم !
    ( البت اگه اونجا مینوشتی منتقلش میکردم به اون یکی جا )
    mahsa
    سلام ممدعلی!کجایی؟چیزی شده داآش؟




    سلام !
    چیز خاصی نشده آبجی ! ممنون
    نیمه سیب سقراطی
    کارگری خسته
    سکه ای از جیب کت کهنه اش درآورد تا صدقه دهد .
    جمله روی صندوق را که دید منصرف شد .
    " صدقه عمر را زیاد میکند "




    جای تفکر داره ... !
    mahsa
    ممـــــــــــــدعلی
    فردا مسابقه علمی کشوری داریمهیچی درس نخوندممهمون هم داریمدعا کن اول شیم حداقل تو استان




    بـــــلــــه !
    ءءء چه خوب
    آمین
    دخترکوچولو
    سلام ممنون شماخوبی‏?‏ آره خداروشکر پیداشد‏! مسابقه وبلاگ نویسی شرکت کردی‏?‏‏?‏‏!‏ راستی جلسه معارفه رفتی‏?‏‏!‏




    سلام
    ممنونم ؛ خوبم
    نه ؛ چون حوصله شو نداشتم و البته اصن نرفتم سراغش !
    کدوم ؟ عمومیه یا خصوصیه ؟
    @
    چون که دلم نمیخواد...
    خواننده خاموش بهتره...




    [تفکر]
    اینطوری که نمیشه !
    اگه خواهش کنم ... ؟
    علی
    کاش کوچیک بودیم !!! وقتی کوچیک بودیم دلامون بزرگ بود
    ولی حالا که بزرگ شدیم بیشتر دلتنگیم
    کاش کوچیک می موندیم تا حرفامونو از نگاهامون بفهمن
    نه حالا که بزرگ شدیم و فریاد هم که می زنیم ، باز کسی حرفامونو نمی فهمه




    آره ... ؛ هی ...
    سایه
    یه وقت شما آپ نکنیا.....

    گناه میشه......




    شرمنده ؛ مشکلی پیش اومده بود ؛ به لطف خدا برطرف شد !
    بیشتر درگیر طراحی قالب بودم
    یاد
    چشمتون بی بلا...
    پس همچنان منتظریم!





    دعا کنید مشکلی از دیروز عصر برام پیش اومده هر چه سریعتر برطرف بشه ... .
    سپیدار
    سلام علیکم صابخونه !

    چه خبر از کد جدید ؟!




    علیکم السلام
    کدوم کد ؟ منظورت قالبه ؟
    @
    رد نمی شوم

    از این پل

    می دانم «صراط» یعنی مستقیم

    اما تمام راه های دنیا را

    اریب رفته ام

    نیازی به فرجام خواهی نیست

    حکم عادلانه است




    نه تنها راه دنیا ؛ فرصت های او شدن را هم ... .

    چرا آدرس نذاشتین ؟!؟!؟!
    یاد
    ما منتظر آپ شدن هستیم...




    چشم
    اگه این زمان بهم اجازه بده ؛ هم میخوام پست بذارم و هم فالب رو عوض کنم .
    mahsa
    محمد علییشب خونه همسایه رو به رویی مون دزد رفته!من میترسم




    بله ؟
    دزد؟همسایه؟ نه؟
    علی
    گاهی بهترین کاری که میشه کرد نه فکره، نه خیال
    نه تعجب، نه ناله و نه زاری، فقط باید یه نفس عمیق کشید و ایمان داشت
    که بالاخره همه چیز اون جوری که باید، دُرُست میشه . . .
    DaSh MiLi
    Salam Khobi ?Up Kardam Khoshal miSham nazaReTo0 BeGi




    سلام
    چشم
    mahsa
    بُگو مامانت درست بفرمایه




    باشه ؛
    احمدلی
    شعرش عالی بود مرسی


    همچنان با قدرت




    ممنونم
    ؟!
    مترسک
    سلااااااااااااااااااااااااااااام
    سما




    سلام
    سپیدار
    سلام !

    دیدم صدای آب میاد ! همچین گوشامو تیز کردم ! دیدم صدا پای آبه که از این طرفا میاد !! فکر کنم شیرای اینجا چکه می کنه !




    سلام

    ءءء کدوم شیرش ؟!
    بذار دارم قالب جدید مینویسم
    مترسک
    سلام علی جان...
    خوبی شما؟؟؟؟
    ممنون شب جمعه ی شمام بخیر...
    اره حق با شماس نهایته سعیمو میکنم.ممنون که باهام همدردی میکنی عزیز





    سلام
    ممنونم ؛ خوبم
    آفرین ... .
    یاد
    سحر با باد می‌گفتم حدیث آرزومندی
    خطاب آمد که واثق شو به الطاف خداوندی

    دعای صبح و آه شب کلید گنج مقصود است
    بدین راه و روش می‌رو که با دلدار پیوندی

    قلم را آن زبان نبود که سر عشق گوید باز
    ورای حد تقریر است شرح آرزومندی

    الا ای یوسف مصری که کردت سلطنت مغرور
    پدر را بازپرس آخر کجا شد مهر فرزندی

    جهان پیر رعنا را ترحم در جبلت نیست
    ز مهر او چه می‌پرسی در او همت چه می‌بندی

    همایی چون تو عالی قدر حرص استخوان تا کی
    دریغ آن سایه همت که بر نااهل افکندی

    در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است
    خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی

    به شعر حافظ شیراز می‌رقصند و می‌نازند
    سیه چشمان کشمیری و ترکان سمرقندی
    ---------------------------------------------------------------
    سلام...




    ممنونم ! این شعر حافظو خیلی دوست دارم !
    سلام
    سپیدار
    اهم اهم !
    سلام !





    سلام
    mahsa
    اتفاقن رفتیم بیرون بعد نذری ندادن بهمون!گفتم مامان الان خودمو برا نذری میکُشمبعد جلوتر رفتیم کلی نذری دادن
    چیکار کنی؟برو حلوا درست کن





    من که بلد نیستم
    zahra
    Salam.mamnun az hozoretun




    سلام
    hamed
    سلام اول اینکه لینکت کردم.دوس داشتی لینکم کن!بعدشم من ازت بزرگترمدورازشوخی من بیخیالش شدم ارزوی خوشبختیشم دارم.ولی ازیادم نمیره عشق اولم بود من همیشه حسرت داشتنشوخاهم خورد.......




    سلام ، ممنونم ؛ باشه
    خب ؛ پس چرا انقد ناامید مینویسی ؟
    سایه
    دختره و غرورش....




    آره ... .
    مترسک
    سلام ممنون.شما خوبی؟؟؟؟
    نه چرا باید ناراحت شم!!!؟
    اخه میدونی من وقتایی که دلم میگیره ایناره مینویسم.چون جز اینجا جایی نیس که بتونم بغضمو خالی کنم





    سلام
    خوبم ؛ ممنون
    حق با توئه ولی ... .

    سایه
    ممنون از نظرت.
    رو رضایت فک میکنم.
    ولی اینجوری غرورم میریزه.
    بازم باید بفکرم.




    hamed
    مگه چندجورشکست عشقی داریم؟




    خیلی جور !
    hamed
    با یاد تو زندگی کردن چه کم خرج است !!!
    نه خواب میخواهد نه خوراک …
    سایه
    هوووووووووووووووووووووو. شعر رو خوندم.
    راسی چطوریه که تو همیشه ی خدا تو نتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    جمله ی آخرت رو بسی بسیار قبول دارم.

    ./خدا تنها روزنه امیدی است که هیچگاه بسته نمیشود...
    تنها کسی که با دهان بسته هم میتوان صدایش کرد...
    با پای شکسته هم میتوان سراغش رفت...
    "تنها خریداری است که اجناس شکسته را بهتر برمیدارد..."
    تنها کسی است که وقتی همه رفتند میماند...
    وقتی همه پشت کردند آغوش میگشاید...
    وقتی همه تنهایت گذاشتند محرمت میشود...
    و
    تنها سلطانی است که دلش با بخشیدن آرام میگیرد نه با تنبیه کردن.




    ایول ؛ چطور بود ؟ ارزششو داشت ؟
    یه امروز اینطوریه ؛ چون کار امروزم یه کله تو نته!


    و تنها سلطانیست که مشتاقانه در انتظار مینشیند ؛ انگاه که پشت به تمامی داده هایش کردی !
    سایه
    درسته من شکوندم ولی تقصیر خودش بود. آدم باید به خودش یاد بده که دلش به راحتی نشکنه.
    آقا حسش نیس این شعر رو بخونم. چیکار کنم؟




    باز که حرف خودتو میزنی ! آره خب ولی ... .
    خب نخونش ؛ ولی خیلی شعر قشنگیه !
    سارا(نسل جدید دختران افغان)
    میدونی انتقاد باید مثل بارون اونقدر نرم و لطیف باشه که موجب خراب کردن ریشه های اون فرد نشه
    .
    البته من ریشه هام خراب نشد
    خوب تو هم نباید اینقدر رک باشی




    یعنی انقد یُقُر بود ؟
    بخشید دیگه !
    سعی میکنم !
    o_O
    آره مـثـلا من نمیام بگم چرا اسم وبت ::شخصی:: هـستش چـون خـودت صاحب اختـیاری چی اسـمشو بـزاری !




    ولی هر کسی برای انتخاب اسمی دلیلی داره !
    سپیدار
    حالا چرا قلبت وا میستاد !! مگه چیکار کردی !

    ای بابا داشتیم فامیل در می اومدیما !!!!




    اینکه فامیل دربیاییم ! کاری نکردم ؛ آخه لحظه تاریخیه ! اینم قضییه داره واسه خودش ؛ بماند ... .
    سپیدار
    اولا که دختر عموو نه و دختر عمه !!
    نه فکر نکنم پسرداییم باشی اینطوری که گفتی !

    آره یه دونه پسردایی دارم ، متولد 73 اسمش محمد علیه ! اسم باباش هم علیرضا !




    همون ؛ چه فرقی میکنه ؛ مهم نیته !
    هوووووووووووف ! قلبم داشت وا میستاد ! اسم باباش با اسم بابای من فرق داره !
    سپیدار
    نه خیلی وقت نیست همینه !!! چون من اولین بار اومدم وبت سال تولدت رو تا جایی که یادمه تو پروفایلت نزده بودی !

    + دیگه فکر کردن و شاید نداره که الان ببین تو دخترعمه ای با اسم سپیده داری یا نه ! اگه نداری که فامیل نیستیم اگه داری که .... !




    مطمئنی ؟ پس یا یکی دستکاریش کرده یا وبلاگم جن داره ! یادم نمیاد سال تولدم رو زده باشم

    + آخه من زیاد دختر عمه هام رو نمیشناسم !
    تو بگو ؛ پسردایی به اسم محمد علی داری ؟
    سپیدار
    اهوا می بینم که پروفایلت رو کامل کردی نه ؟ اولش انقدر کامل نبود !
    خیلی بامزه اس تیریپش !


    + واااای می دونی یه لحظه با خودم گفتم نکنه پسرداییمی !!
    چیزایی که تو پروفایلت نوشتی عین اونه دقیقا ! میگم نکنه خودشی ؟ هوووم ؟




    نه ! خیلی وقته همونه ؛ تا دو سه روزه دیگه که قالب عوض کنم تریپ پروفایلمم عوض میکنم !
    + نـــــــَه نمیدونم ؛ فک نکنم ! شاید ... .
    سپیدار
    به به چه خان دایی با گذشتی

    میل رو هم فرستادم





    الانه میرم میچکم !
    سپیدار
    الان این هااااااان که نوشتی یعنی یادت نیومد نظره رو یا ناراحت شدی ؟

    آقا گفتم ببخشید دیگه !




    نــــَع ؛ یعنی اینکه بسی شگفت زده شدم !
    ببخشید نمیخواد !
    مونارک
    خوش به حال

    زمان

    که سریع می گذرد

    و ما نه!
    "فاطمه دبیری"
    -----------
    سلام

    زمان پیچیدهس!
    همینطوری داره میره جلو...حواسمون هم نیست داریم چیکار میکنیم!
    میگذره ولی مهم اینه که چطور بگذره.




    خوشبحالش که به یکسو میگذرد ؛ به سویی که جز خدا نمیداند.
    نه مانند انسانهایی که ... .
    ---------
    سلام
    آره
    سپیدار
    خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان دااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایی

    اون نظر خاطرهه بوووووووووووود براااااااام گذاشتی ! همون که رفتید غذا گرفتید و اینااااااااااا !! یادت اومد ! داشتم نظرات رو جواب می دادم اقا نمی دونم چی شد حذفش کردم !!! اصلا حواسم نبود !


    ببخشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــید




    هـــــــآآآآآآآآآآآآن ؟!
    o_O
    عــنوان رو میخوام چیکـار ؟/




    صرفا عبارتی برای شناخته شدن !
    hamed
    هوا دو نفره است و نیستی …

    من هی کوچه ها را بالا و پایین می کنم برای دهن کجی به هواااا …


    مرسی عزیزم




    mahsa
    خعلی...
    من دلم نذری میخاد
    حلـــــــــوا و مسقطی میخام




    خعلی چی ؟!
    مطمئن باش نذری رو از منم بیشتر خوردی
    خب من چیکار کنم
    سایه
    درمورد پاورقی 3 اینکه منم زیاد دیدم و واقعا شرم آوره.
    اگه بحث نذری بودنشه که یه اپسیلون هم کفایت میکنه.




    آره ؛ واقعا ... .
    ܓܨآنــوشــڪـــآܓܨ
    آره دیدی؟اصن یه وضی خدمات پس از فروش عالی

    والا منم نفهمیدم مشکلش چی بود شاید اون موقع به خاطر سرعت نت بوده
    اونطوری نشون میداده :|





    مینا
    واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای باباااا





    چی ؟!
    نیمه سیب سقراطی
    یاد این افتادم حالا بی ربط یا با ربط :
    شرمم از خرقه ی آلوده ی خود می آید / که بدو وصله به صد شعبده پیراسته ام




    خوش بسوز از غمش ای شمع که اینک من نیز
    هـــم بــــدین کـــار کمربسته و بـــــــرخاسته​ام
    نیلو
    سلام دوست عزیز !
    وبلاگت قشنگه !!! ممنون میشم لینکم کنی !
    من لینکیدمت !!!!!!!!!!




    سلام
    ممنونم
    باشه !
    سارا(نسل جدید دختران افغان)
    افغانی مثل این ایرانی ها نیستن
    اون ایرانیه که به خاطر نذری خودشو میکشه
    البته نذری بد نیست همین که آدم بعضی از کاراشونو میبینن بدشون میاد دیگه
    من که اصلا روم نمیشه برم بگم به منم بده و تا حالا اینکارم نکردم اما اگه خودشون بیارن که دیگه هیچ
    این شعر هم خیلی قشنگ بود
    این زمان هم که واقعا کارش خارق العاده اس اینقدر زود میگذره که نمیدونیم کی گذشت!




    بعله ؛ حتما حق با شماست !
    بحث سر خب و بد بودن نذری نیس ! بحث سر تشخیص شرایط و اوضاعه ! گاهی باید به اطرافت بی اعتنا باشی ؛ و گاهی هم باید باید چنان شتاب کنی که دیگران رو پس بزنی !
    خوبه !
    ممنونم
    دخترک کبریت فروش
    سلام

    ممنونم از حضورتون

    و خوشحالم که با موضوعی که عنوان کردم موافقید

    خدا همواره همراهتان باشد




    سلام

    ممنونم
    elham
    راستی ممنون از نظرت




    خواهش میکنم
    elham
    ههههه خب اگه قسم نمیدادم که نظر نمیذاشتی




    از کجا انقدر مطمئنی ؟!
    دخترکوچولو
    آره داره‏‏!فک کنم عاشورایی هم باشه‏!من تازه دیدم‏!جوایزش خوبه‏!کربلا و مشهد و... فکرکنم جلوی میدان شیخ مفید زده بودن‏! شرکت کن میتونی‏!‏...




    جالبه
    شنبه ی نگاهی میندازم .
    نسیم
    سلام
    وبلاگ خوبی داری
    این ایام رو تسلیت میگم
    ممنون که به وبم سر زدی
    موفق باشید ...




    سلام
    ممنونم
    خواهش
    علی
    دل آدمها مثل یک جزیرهء دور افتاده میمونه،اینکه کی واسه اولین بار به اونجا قدم میگذاره مهم نیست،مهم اون کسیست که هیچ وقت جزیره را ترک نمیکنه.




    گاهی اوقات آدم تو اون جزیره زمین گیر میشه !
    سپیدار
    آقا یـــه چیزی ! تو که انقدر خوشگل قالب درست می کنی خوب یه وب قالب بزن ما هم بهره مند شیم دیگــــــــــــــــــــــه !!

    خان داییام ، خان داییای قدیم ندیم !




    دو تی چیز بوگو !
    هاان ؛ پیشنهاد خوبیه ! دو سه نفری جمع شدیم تو نایت تم که رسما پوکیده !
    فعلا خودم دست تنها دارم کاراشو میکنم ؛ فعلا دنبال یه هاست مناسبم ...

    دِهه ! چرا ؟!
    سپیدار
    سلاااااااااااام خان دایی

    چون بچه خوبیمو همیشه راستشو میگم الان شعر رو نخوندم ولی متن زیرش رو خوندم !

    خیلی واسم جالبه که تو انقدر به مسائل کوچیک که شاید هممون همینطوری از کنارش رد میشیم توجه می کنی و روشون تمرکز میکنی !

    + استادمون واسمون یه میل زده ببین خــــــــــــــــــــــیلی جالبه ! نمی دونم تو هم دیدی میل رو یا نه ولی درمورد یه بعدی و دوبعدی و سه بعدی و .... بودن جهان و اینکه زمان تو دنیا چطور حساب میشه و زمانی که خدا باهاش تو قرآن ذکر کرده چه طوریه ! همه استدلای علمی رو با آیه قرآن هم مستند کرده خیلی جالبه اگه دوست داشتی میلتو بده واست بفرستم.




    سلــــــــــــــــــــــام
    ایول بچه خوب !
    فک کنم چون خیلی بی کارم

    + إإإإإ ... . دمش گرم ؛ باوشه ... ممنونم
    دخترکوچولو
    راستی تو مسابقه وبلاگ نویسی دانشگاه شرکت میکنی؟




    نـــــه !
    مــَــگ دانشگاه مسابقه وبلاگ نویسی هم داره ؟!!؟
    دخترکوچولو
    باش حتمأ‏!‏ خب از استاد ادبیات بپرس‏! ... واقعأ ... تأسف باره‏!‏




    ممنونم
    فکر خوبیه ؛ ولی ... .
    یاد
    سلام
    بر لب رود نشین و گذر عمر ببین...

    زمان برابر است با حاصل تقسیم جا به جایی بر سرعت!!
    اما آیا این جا به جایی ما با سرعت پیشرفتمون تو زندگی و آدم شدنمون یکیه؟!!(البته من خودمو میگما!)

    گاهی نیاندیشیدن به زمان و گذرش ؛ و در حال بودن بهترین راهکاره!!!




    سلام
    آره ... .
    خب جابجایی که معلومه چیه ! سرعت چیه ؟! هان؟!
    زمان گذشته از مفهموش یه کمیت اصلیه فیزیکیه ! که باید خودش تعریف بشه . فک کنم یک ثانیه را با توجه به ارتعاشات اتم سزیم تعریف میکنن ؛ یادم میاد که قبلش با استفاده از نور تعریف میکردن !
    کاری به اینا ندارم
    من میخوام بدونم مفهموم زمان چیه ؟!
    نه ؛ قبول ندارم !
    دخترکوچولو
    سلام طاعات و عباداتت قبول‏!‏من در مورد زمان بهتره چیزی نگم‏!چون قبلأ خیلی فکرکردم و به نتیجه نرسیدم‏!‏ این شعرو تو کتاب آرایه های ادبی بچه های دبیرستان انسانی بگردی فکرکنم توضیحشو پیداکنی‏!‏ اگرشد کتابشو پیداکنم میگم‏!‏ مگه تاحالا مردم رو اینجوری ندیده بودی؟؟ من حتی قسمتم نشد عاشورا پامو از خونه بیرون بذارم‏!‏ همش روضه پا تلوزیون بودم‏!‏‏!




    سلام ! به جای خاصی رسیدی به منم بگو .
    توضیح اونطوریشو نمیخوام ! تفسیرش رو میخوام ؛ اینکه واقعا منظور فروغی از همان نکته شنیدند و دام تنیدند و ... چیه ؟ !
    نه زیاد ؛ ولی باعث تاسفه که مردم چنین رفتاری داشته باشن .
    ܓܨآنــوشــڪـــآܓܨ
    آهنگت قشنگه زیاد میام گوشش میدم




    آره ...
    خیلی وقته گذاشتمش ؛ میخوام عوض کنم ... .
    ܓܨآنــوشــڪـــآܓܨ
    سلام منم خیلی وقت نبود کامنت گذاشته بودم دیشب یا پریشب بود:دی

    اونو داشته باشید الان مشکلی نیست ولی هروقت بود یا اگر خواستید قالبی رو امتحان کنیدیا هرچی باشه که لازم میشه :)




    سلام
    باشه ... .
    Copyright (©) 2012-2015
    All Rights Reserved.
    کپی رایت (©) ۱۳۹۰-۱۳۹۴
    تمامی حقوق محفوظ است
    قالب شماره 13
    نسخه 1.0
    طراحی و اجرا در مرداد 95
    کدنویسی تنها با html و css
    کپی نکنید ، درخواست کنید کد خدمتتان تقدیم می شود !